torsdag 28. februar 2008

Tanker om neste planleggingsdag

Jeg prøver meg på å tenke litt høyt rundt neste planleggingsdag. Som et hovedmål for lærernes kompetanse har vi satt opp at "lærene har utvidet sitt pedagogisk-didaktiske IKT-skjønn gjennom opplæring, bruk og erfaringsutveksling", og som et delmål " alle lærere har fått opplæring i informasjonsinnhenting og kildekritikk". Dette tenker jeg må være utgangspunktet for planleggingsdagen etter påske, og da med fokus på kildekrikk og opplæring i verktøy for å bruke Internett som læringsressurs på en bedre og mer effektiv måte. Jeg foreslår opplæring i del.ici.ous og tre av Googles verktøy: Leser, Notatbok og Dokumenter.

Et praktisk problem oppstår raskt: Uten administrator-rettigheter på PCen får man ikke lasta ned nødvendige verktøyknapper for Notatbok og Delicious, og hva gjør vi med det?

2 kommentarer:

knut g sa...

baAdmin.rettigheter må avklares, helst i dag med IT-dlegeasjon fra fylket-om de kan si noe om det.. Jeg er syk ! Knut

Marita sa...

Problemet er avblåst, alle lærerne kan få administratorrettigheter, og da trenger vi ikke tenke mer på det. Da blir det innholdsbiten som blir utfordringen, hvordan få til en dag der alle får et utbytte?